W maju 2016 stowarzyszenie ochrony zwierząt L214 opublikowało w internecie wstrząsający film zarejestrowany ukrytą kamerą o warunkach życia kur z chowu klatkowego. Opinia publiczna została mocno poruszona skrajnym okrucieństwem i fatalnymi warunkami sanitarnymi w jakich żyły kury nioski. Po publikacji filmu organizacja zbierała przed supermarketami we Francji podpisy klientów pod pismem domagającym się zaprzestania sprzedaży jajek kategorii 3 – z chowu klatkowego, a następnie przekazywała petycje menadżerom sklepów. Do sieci Monoprix, która już przedtem wykluczyła ze sprzedaży jajka oznaczone trójką, dołączyły sieci Carrefour, Lidl, ALD, Super U i inne. Zaciągnęły wobec konsumentów zobowiązanie o zaprzestaniu dystrybucji „trójki” do 2020 roku. To samo zobowiązanie podjęły sieci hoteli Novotel, Marriot i Hilton oraz wielcy producenci majonezu, takich jak Lesieur, Amora, lub Barilla. Francja jest pierwszym producentem jajek w Europie, który pod presją swoich obywateli, wymusił na korporacjach zmianę postawy, pozornie sprzecznej z ich interesami, o wiele dalej idącą niż europejska dyrektywa o dobrostanie zwierząt z 2012 roku, który tylko zwiększała rozmiar klatek.
http://www.lemonde.fr/biodiversite/article/2017/01/09/l-industrie-alimentaire-se-detourne-massivement-des-ufs-de-poules-en-cage_5059785_1652692.html